Közzétéve: 2018.05.17

Az 1. a-val megnéztük az interneten a 2018. év madarát és fáját (vándorsólyom, virágos kőris). Beszélgettünk a madarak és fák védelmének fontosságáról. Mesét olvastam Lázár Ervin írótól, A rejtőzés nagymestere címmel. A végén pedig ujjra húzható, reptethető madarakat készítettünk.

Pozsgai Józsefné tanítónő

Közzétéve: 2018.05.17

A tapolcai testvériskolánk által szervezett Batsányi-hét keretén belül hirdették meg a „Természettudományokról érdekesen” csapatversenyt.
A biológia, a földrajz és a kémia tantárgyi tudásukat három fős csapatok mérték össze online felületen, kreatív feladatokon keresztül. Versenyzőink már a feladatok megoldása után bíztak abban, hogy jó helyen végeznek, mert több feladatsort is 100%-kal teljesítettek.
Csaknem egy hetet vártunk és megtudtuk az eredményt, ami a legjobb lett, csapatunk az első helyen végzett.
Csapattagok: Csiszár Kitti 7.c, Érsek Alexandra 7.c, Ruzsás Eszter 7.c
Gratulálunk és köszönjük a munkájukat.
Kovács Gézáné felkészítő tanár

Közzétéve: 2018.05.15

2018. május 10-re fellépőként kaptam meghívást Tapolcára, a Batsányi János Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola gálaműsorára. Úgy gondoltam, erre az eseményre mindenképpen olyan művet választok, amely humoros, és mind a gyerekek, mind a felnőttek számára szórakoztató. Nógrádi Gábor Segítség, ember! Nyúl című prózájára esett a választásom, melyet témájának és szófordulatainak köszönhetően nagyon viccesen lehet előadni. Az előadásom közben és az utána kapott visszajelzésekből úgy gondolom, hogy a műválasztás valóban jónak bizonyult.

Számomra nagy megtiszteltetés volt, hogy Venczel Csaba igazgató úr kérésére én képviselhettem iskolánkat a tapolcai testvériskolánk gáláján.

Reményi Réka 3.e

Közzétéve: 2018.05.11

Május első hetében táblázatkezelési versenyt szerveztünk az informatikát emelt óraszámban tanuló 7. osztályos tanulóinknak. A versenyen 27 tanuló vett részt a 7.a és 7.c osztályokból. Feladatuk az 50 feladatot tartalmazó nemzetközi ECDL példatárból véletlenszerűen kiválasztott egyik példa megoldása volt. Az éles vizsgán 32 pontból 24-t kell megszerezni az eredményességhez, azaz a pontszám 75 %-át.

A 27 tanulónkból 7 fő teljesítette a nemzetközi ECDL vizsgaszintet (az első helyezett még pontot sem veszített).

Íme a sikeres "vizsgázók" névsora:

I. Horváth Réka 7.c (100 %)
II. Bacsó Szilvia 7.c (91 %)
III. Keresztes Márk 7.c (88 %) (a fotón az első 3 helyezett látható)
IV. Megosztva: Érsek Alexandra és Farkas Dániel 7.c (84 %)
V. Megosztva: Csiszár Kitti és Ruzsás Eszter 7.c ( 81 %)

Németh József 
munkaközösségvezető, a verseny szervezője

Közzétéve: 2018.05.07

Szövegszerkesztés háziversenyt szerveztünk 8. osztályos tanulóink részére. A versenyen 27 tanuló vett részt, akik az informatikát emelt óraszámban tanulják. A verseny keretében a tanulók az ECDL-vizsga ide vonatkozó moduljából oldották meg a 11. feladatsort. Egy megadott szöveget kellett begépelniük, az értékelési útmutató alapján megformázniuk, illetve körlevelet készíteni egy előre megadott adatbázis felhasználásval. Az eredményes ECDL-vizsgához az elérhető 32 pont 75 %-át, azaz 24 pontot kell megszerezni. A verseny első 3 helyezett tanulója sikeresen teljesítette ezt a követelményt (lásd kép).

Közzétéve: 2018.05.14

Iskolánk informatikai munkaközössége iskolai versenyt szervezett az informatikát emelt óraszámban tanuló 5-6. évfolyamos osztályok, valamint az 5.e-s és 6.e-s informatika szakkörösök számára. A 40 kérdésből álló online kitölthető tesztet a munkaközösség vezetője állította össze az ECDL-vizsga számítógépes alapismeretek és online alapismeretek moduljai alapján. A versenyen a 6 osztályból összesen 74 tanuló vett részt. A fenti két modul elméleti és gyakorlati kérdésekből áll. A vizsga sikeréhez 75 % elérése szükséges. Ha tanulóink - éles helyzetben - a gyakorlati feladatokat is hasonló sikerrel oldották volna meg, akkor ötödik osztályban az első 3 helyezett, hatodikban pedig az első 7 helyezett tanuló tett volna sikeres vizsgát. (Hozzáteszem, hogy a vizsga elsősorban középiskolásoknak és felnőtteknek szól, a versenyre a tanulók nem kaptak külön felkészítést, s néhány kérdés túlmutat a tantervi anyagon.)

Az eredmények: