Közzétéve: 2018.06.21

22 végzős tanulóból 1 diák komplex felsőfokú, 15 komplex középfokú és 2 tanuló középfokú szóbeli angol nyelvvizsgát tett. További részletek a tudósításban.

Tudósítás a 4. perctől. A videó ezen a linken tekinthető meg. (VTV Pápa Híradó, 2018.06.21. Csütörtök)

Közzétéve: 2018.06.18

"Az Oktatási Hivatal minden évben célnyelvi mérést szervez a két tanítási nyelvű nevelés-oktatást folytató általános iskolák 6. és 8. évfolyama számára. A mérés időpontját az aktuális tanév rendjéről szóló EMMI rendelet határozza meg.
A célnyelvi mérést a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 97.§ (13) alapján a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 135.§ írja elő. A mérés két évfolyamon az alábbi KER szerinti nyelvi szinteket méri:

Évfolyam: 6.
Mért KER szint A2

Évfolyam: 8.
Mért KER szint: B1

A célnyelvi mérés három alapkészséget mér: hallott szöveg értése, olvasott szöveg értése, íráskészség. A tesztfüzetek szerkezete mindkét (A2 és B1) szinten azonos; készségenként kettő, azaz összesen hat feladatot tartalmaznak. A feladatokban az utasítások a célnyelven szerepelnek.

A diákok teljesítményének értékelése a három készségből együttesen történik; ahhoz, hogy a megfelelő szintet teljesítsék, a maximálisan elérhető pontszám 60%-át kell elérniük."
(Részlet az Oktatási Hivatal tájékoztatójából)

A célnyelvi mérés május 30-án zajlott a két tannyelvű tagozat 6. és 8. évfolyamán. A feladatlapok javítását az Oktatási Hivatal által megadott megoldókulcs illetve útmutató alapján az iskola angol tanárai végezték. 
Hatodik évfolyamon a minimálisan elvárt 60% helyett, a tanulók átlagban az elérhető pontszám 79%-át érték el.
Nyolcadik évfolyamon a minimálisan elvárt 60% helyett tanulóink átlagban az elérhető pontszám 87%-át érték el.
Bár mindig van hová fejlődni, úgy gondolom, hogy diákjaink nagyon szépen teljesítették a célnyelvi mérés követelményeit.

A részletes eredmények itt tekinthetők meg: 6. évfolyam, 8. évfolyam

Hardi Tünde
tagozatvezető

Közzétéve: 2018.06.07 - Forrás: papa-ma.hu (Babos Petra)

Hetedik éve szervezi meg a Tarczy Lajos Általános Iskola a kéttannyelvű tagozatán tanuló diákoknak a British Council Nyelviskola által lebonyolított Cambridge-típusú gyermeknyelvvizsgát, melyen negyedik és hatodik osztályosok vehetnek részt. 
Hardi Tünde tagozatvezető elmondta, idén 29 negyedikes és 9 hatodikos jelentkezett a vizsgára, amely két részből állt, írásbeli és szóbeli fordulón bizonyították angol nyelvi tudásukat a diákok. Két szinten zajlott a vizsga: „movers” és „flyers” szinten. Mindkét megmérettetés három részből állt: íráskészség, hallott szöveg értése és beszédkészség felmérés. Fontos, hogy egy külső vizsgáztató is felmérje a diákok tudását, így minden tekintetben objektív képet kaphat a diák, a tanár és a szülő is. 


A tagozatvezetőtől megtudtuk, a Cambridge nyelvvizsga rendkívül népszerű a diákok körében, negyedikben az alsós tananyag lezárása, az ötödik osztályos anyag előkészítése, hatodikban pedig inkább rutint szereznek a vizsgára. Hatodik és nyolcadik osztályban egy célnyelvi mérésen vesznek részt a tanuló 2013. szeptember 1. óta. 
Hardi Tünde kiemelte, rendkívül büszkék arra, hogy már két diákjuk is felsőfokú nyelvvizsgával büszkélkedhet nyolcadik év végére, de a mostani osztály háromnegyedének középfokú nyelvvizsgája van már. 
Keresztes Klementina 6. e osztályos diáknak a keresztszülei Amerikában laknak, s úgy gondolja, neki is meg kell tanulnia angolul, hogy tudjon velük kommunikálni. A vizsga nem volt túl könnyű, de sokat készültek rá, kaptak külön könyvet, ami kimondottan erre a vizsgára készít fel. A fiatal lány kicsit izgult, de reméli, hogy mivel minden gördülékenyen ment, sikeres lesz a vizsgája.
Sinkó Rebeka 4. e osztályos az írásbeli vizsga után elmondta, kicsit nehéznek érezte, de azért voltak könnyű feladatok is. Rebeka szeret angolul tanulni, szerinte ez egy szép nyelv. Reméli, sikerül majd a vizsgája. 
Az írásbeli feladatokat Cambridge-ben értékelik ki, a diákok ősszel, a tanévnyitó ünnepélyen vehetik át a nemzetközi nyelvvizsga bizonyítványukat.

Közzétéve: 2018.03.23

2018. március 22-én negyedik alkalommal került sor a Reading in English is fun! elnevezésű angol nyelvű olvasási versenyünkre, melyen idén 72 versenyzőt üdvözölhettünk. 72-en vették a kezükbe és ámultak Gulliver kalandjain Lilliputban vagy merültek el a bátor lovagok korában és ismerkedtek meg Artúr király és a kerekasztal lovagjainak legendájával.
Hogy miért jó olvasni? Paulo Coelho, korunk egyik legnépszerűbb brazil írója így vélekedik erről:
Hiszem, hogy amikor valaki könyvet olvas, a fejében megszületik a saját filmje, arcot teremt a szereplőknek, megrendezi a jeleneteket, hallja a hangokat, érzi a szagokat. És pontosan emiatt van az, hogy ha valaki megnézi a filmes változatát egy könyvnek, ami tetszett neki, mindig csalódottan jön ki a moziból, és mindig azt mondja: "a könyv sokkal jobb volt".

Közzétéve: 2018.01.31.

Mindig nagy büszkeséggel tölt el bennünket, ha egy diákunk kiemelkedő sikeréről adhatunk tudósítást. Itt a két tannyelvű tagozaton nem csak a versenyeredmények számítanak szép teljesítménynek, de a sikeres középfokú - és most már jogos büszkeséggel hozzátehetem-, a felsőfokú nyelvvizsga is.

Közzétéve: 2018.01.31.

Sikeres komplex FELSŐFOKÚ angol nyelvvizsgát szerzett nyolcadikos tanulónkról, Horváth Evelinről szóló tudósítás 6.00-tól. Szívből gratulálok a fantasztikus eredményhez és további sok sikert kívánok!

Hardi Tünde

Közzétéve: 2017.12.19.

Kilencedik éve hagyomány már a Tarczy Lajos Általános Iskolában, hogy advent idején, karácsonyhoz közeledve megszervezik a kéttannyelvű tagozat alsós diákjainak a sütikóstolót. Az elmúlt évekhez képest, az idén egy versenyt is hirdettek, melynek keretében a karácsonyfadísz csere programba küldött receptek alapján kellett megsütni egy-egy sütit, például görög, angol és osztrák édességet. A diákok nagyon lelkesek voltak, így megismerkedtek egy-egy ország nemzetközi karácsonyi sütijével. 

Alkategóriák